Sangøvelser

Følgende sangøvelser varmer stemmen op. Vælg en vokal at synge dem på, som føles rar for jer. Skift mellem vokalerne; men husk at være opmærksomme på, hvordan jeres stemme reagerer.

Syng med så længe I synes at det er godt for jeres stemme. Hvis I kan mærke, at I spænder uhensigtsmæssigt i krop og stemme, så stop og prøv igen på et andet tidspunkt.

Inden I går i gang med øvelserne vil I have fordel af at strække ud og løsne kroppens spændinger. Sørg for at løsne nakke, skuldre og kæbe. Stil jer ret og med lige meget vægt på begge fødder. Tag nogle gode dybe vejrtrækninger, hvor I kan mærke mellemgulvet arbejde.

God fornøjelse!

Sangøvelse 1
Sangøvelse 1 er en blid øvelse, hvor I kan træne mellemlejet. Den er god at starte på, også for trætte sangere.
Sangøvelse 2
Sangøvelse 2 er en dybdeøvelse. Tving ikke stemmen til at give mere kraft i bunden, end I synes er rart.
Sangøvelse 3
Sangøvelse 3 behandler også mellemlejet; men går både dybere og højere end Sangøvelse 1. Samtidig er det en lang øvelse, og det er derfor vigtigt, at I er opmærksomme på jeres vejrtrækning og brug af luft undervejs.
Sangøvelse 4
Sangøvelse 4 er en højdeøvelse. Syng med så længe I synes, det er overkommeligt. (Fortsæt gerne hvis I synes, jeg stopper for tidligt). Tag hensyn til hund og ægtefælle!
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis
ANNONCE